zlecprace.pl
Jesteś tutaj: Strona główna › Pomoc
Język Niemiecki Język Polski
Pomoc

 

POMOC

 

Rejestracja

Nie pamiętam hasła

Zmiana hasła zalogowanego użytkownika

Dodawanie nowej aukcji

Przeszukiwanie bazy zleceń

Dodawanie ofert

Wyróżnienie aukcji na stronie

Wybór zwycięzcy aukcji

Dodawanie firmy do Katalogu firm

Korzystanie z wewnętrznej poczty serwisu

Komentarze i oceny

Profil użytkownika, profil firmy

Menu użytkownika

Usuwanie konta

Kontakt z administratorem

 

Rejestracja

 

Korzystanie z wszystkich funkcji serwisu możliwe jest po dopełnieniu prostych formalności rejestracyjnych. Nowy użytkownik proszony jest o wypełnienie formularza, do którego odnośnik Zarejestruj się znajduje się w prawej, górnej części serwisu.  W formularzu należy podać następujące dane:

imię i nazwisko  -  prawdziwe dane osobowe użytkownika

login– nazwa użytkownika, która będzie widoczna dla innych użytkowników serwisu

e-mail– adres poczty elektronicznej użytkownika, na który chce otrzymywać wiadomości z serwisu

hasło– element identyfikacji użytkownika, wybrana przez użytkownika kombinacja liter i cyfr, wpisywana wraz z loginem podczas procesu logowania, w celu uzyskania dostępu do konta

państwo, województwo– dane te są bazą dla funkcji serwisu, w których istotna jest  lokalizacja geograficznej użytkownika, np. mapowania zleceń

firma, NIP, REGON –w sytuacji, gdy użytkownik występuje w serwisie jako przedstawiciel firmy, wskazane jest podanie w formularzu informacji takich jak nazwa firmy, numer NIP i REGON

www  - adres strony internetowej użytkownika, prywatnej lub firmowej

typ użytkowania serwisu– użytkownik określa, w jakim charakterze zamierza uczestniczyć w aukcjach, można zaznaczyć więcej niż jedną opcję, dostępne są następujące możliwości:

·        zleceniodawca – użytkownik zamierza zlecić pracę lub dokonać zakupu materiałów

·        zleceniobiorca – użytkownik zamierza zgłaszać oferty wykonawstwa i świadczyć usługi

·        dostawca materiałów – użytkownik zamierza zgłaszać oferty sprzedaży materiałów

·        pracodawca – użytkownik reprezentuje firmę, która zamierza zatrudnić pracownika

·        pracownik – użytkownik szuka zatrudnienia

Kategoria– użytkownik ma możliwość wyboru kategorii zleceń/ofert, o których chce być informowany, zaznaczenie kategorii jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie powiadomień z serwisu na wskazany w formularzu rejestracyjnym  adres e-mail.

Proces rejestracji wymaga również od użytkownika potwierdzenia zapoznania się z regulaminem i zaakceptowania jego postanowień oraz określenia czy użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowej z serwisu (zgoda taka jest konieczna, gdy użytkownik chce otrzymywać powiadomienia o nowych ofertach i zleceniach).

Po wypełnieniu wszystkich obligatoryjnych pól formularza i zakończeniu tego etapu rejestracji kliknięciem w przycisk Zarejestruj, na adres e-mail użytkownika wysłana zostanie wiadomość z linkiem aktywacyjnym.  Po kliknięciu w link proces rejestracji będzie zakończony i użytkownik będzie mógł zalogować się w serwisie. Do jednego adresu może być przypisane tylko jedno konto użytkownika.

W razie pojawienia się jakichkolwiek trudności, prosimy o kontakt z administratorem serwisu.

 

Nie pamiętam hasła

 

Użytkownik, który zapomniał swoje hasło i nie może zalogować się w serwisie, może skorzystać z funkcji generowania nowego hasła. Należy w tym celu kliknąć w znajdujący się w polu logowania odnośnik Nie pamiętam hasła a następniewpisać do formularza swój adres e-mail i kliknąćWyślij. Na podany adres e-mail przyjdzie wiadomość z loginem i nowym hasłem.

                                              

                                               Zmiana hasła zalogowanego użytkownika

 

Funkcja zmiany hasła po zalogowaniu się w serwisie dostępna jest na stronie Ustawienia, do której odnośnik znajduje się w menu użytkownika (w prawym, górnym rogu strony). Aby zmienić hasło należy wpisać aktualne hasło, a potem dwukrotnie nowe hasło i zakończyć kliknięciem w polecenie Zmień

 

 

Dodawanie nowej aukcji

 

Opcja dodawanie nowych aukcji, zarówno tych dotyczących zlecenia pracy, jak i zakupu materiałów czy zatrudnienia pracownika, dostępna jest wyłącznie dla zalogowanych użytkowników. Nowe aukcje dodawać mogą użytkownicy, którzy jako formę użytkowania serwisu zaznaczyli w formularzu rejestracyjnym opcje zleceniodawca (dotyczy działów Zleć pracę i Kup materiały) oraz pracodawca (dotyczy działu Znajdź pracownika). Wcześniejsze ustawienia można zmienić w profilu użytkownika.

Aby dodać nową aukcję należy wybrać odpowiedni odnośnik w menu głównym:

·        Zleć pracę 

·        Znajdź pracownika 

·        Kup materiały

 

Aby dodać nową aukcję, użytkownik wypełnia formularz, określając kategorię zlecenia i proponowane warunki. Istnieje również możliwość dołączenia obrazów, np. zdjęcia lub projektu. Aukcję można dodać do bazy wyszukiwań klikając znajdujący się pod formularzem przycisk Dodaj.

Na stronie pojawi się komunikat, czy akcja dodawania nowej aukcji przebiegła pomyślnie. Jeśli zakończyła się powodzeniem, odtąd będzie ona widoczna dla wszystkich użytkowników w bazie aukcji, w wybranej przez użytkownika kategorii.

Oprócz informacji, które podał zleceniodawca w formularzu, na stronie dodanej aukcji znajdują się elementy takie jak:

Powiadom znajomego – jest to funkcja dostępna dla każdego użytkownika serwisu. Umożliwia wysłanie informacji o aukcji na dowolny adres e-mail.

Dodaj do obserwowanych – funkcja dostępna dla zalogowanych użytkowników. Lista obserwowanych transakcji znajduje się w Profilu użytkownika, w zakładce Moje aukcje, w folderze Obserwowane

Zadaj pytanie pracodawcy – funkcja dostępna dla zalogowanych użytkowników. Otwiera formularz prywatnej wiadomości adresowanej do zleceniodawcy, autora transakcji.

Dodaj ofertę – funkcja dostępna dla zalogowanych użytkowników. Otwiera formularz dodawania oferty.

 

 

Przeszukiwanie bazy aukcji

 

Nasz serwis posiada szereg narzędzi i rozwiązań, których zadaniem jest ułatwienie użytkownikowi znalezienia tego, czego szuka. Wszystkie aukcje wpisane zostały w przejrzystą i czytelną strukturę listy kategorii i podkategorii. Pogrupowanie tematyczne aukcji pozwala użytkownikowi znacząco zawęzić obszar przeszukiwania i szybko dotrzeć do interesujących dla niego ogłoszeń. Pomocnym narzędziem dla osoby poszukującej zleceń bądź zamówień może być również wyszukiwarka, korzystanie z niej pozwala uzyskać zawężoną listę wyników, najpełniej odpowiadających zainteresowaniu użytkownika. 

 

Dodawanie ofert

 

Chcąc dodać swoją ofertę wykonania zlecenia do dowolnej trwającej aukcji, należy zacząć od zalogowania się w serwisie. Następnie zaś otworzyć okno widoku aukcji, klikając w jej nazwę  i wypełnić znajdujący się pod opisem aukcji formularz Dodaj ofertę.

·        Cena brutto– kwota, za jaką jesteś gotów podjęć się wykonania zlecenia. Pole musi zostać wypełnione, aby można było dodać ofertę.

·        Czas realizacji – na kiedy możesz wykonać zlecenie. Pole musi zostać wypełnione, aby można było dodać ofertę.

·        Komentarz – wszelkie dodatkowe informacje, które mogą zachęcić zleceniodawcę do wyboru twojej propozycji

Dodana propozycja pojawi się na stronie, a zleceniodawca otrzyma wiadomość o nowej propozycji wykonania zlecenia drogą mailową.  Dodaną ofertę można zmienić, klikając Edytuj lub usunąć,klikającUsuń. Autor transakcji zostanie poinformowany o zmianie droga mailową.

 

Wyróżnienie aukcji na stronie

 

Użytkownik, który chce aby jego zlecenie wyróżniało się na stronie, może skorzystać z opcji podświetlenia aukcji. Pod formularzem nowego zlecenia znajduje się okno Wyróżnij z rozwijaną listą wyboru. Aby wyróżnić ofertę należy kliknąć w strzałkę z prawej strony okna i wybrać opcję Podświetlenie aukcji. Koszt usługi to 9 zł z VAT. Po wybraniu tej możliwości użytkownik zostaje przekierowany na stronę płatności dotpay.

 

Wybór zwycięzcy aukcji

 

Po zakończeniu aukcji Zleceniodawca ma 60 dni na wybór zleceniobiorcy. Polecenie Wybierz zwycięzcę znajduje się w folderze Zakończone na stronie Moje aukcje, do której odnośnik znajduje się w górnym menu w profilu użytkownika.Po kliknięciu wto polecenie na stronie pojawi się tabela Wybierz zwycięzcę, z listą zgłoszonych ofert. Każdej oferta ma po lewej stronie polecenie Wybierz, którego kliknięcie wskaże daną ofertę jako zwycięzcę aukcji. Zleceniobiorca, którego propozycja została zaakceptowana, zostanie o tym fakcie poinformowany e-mailowo. Kontakt zleceniobiorcy i zleceniodawcy powinien nastąpić zgodnie z regulaminem w ciągu 7 dni od wyboru zwycięzcy aukcji.

 

Dodawanie firmy do Katalogu firm

 

Dodanie firmy do Katalogu firm odbywa się automatycznie, po zarejestrowaniu firmy w serwisie.  Zawartością profilu firmy w katalogu są informacje i zdjęcia, które użytkownik wprowadził rejestrując firmę w serwisie. Zawartość tę można edytować w dowolnym momencie. Dostęp do  danych uzyskuje się klikając w odnośnik Ustawienia w menu użytkownika, które znajduje się w prawym, górnym rogu. Użytkownik może dodać maksymalnie 10 zdjęć.

 

 

Korzystanie z wewnętrznej poczty serwisu

 

Moduł wewnętrznej poczty to bezpieczne i wygodne rozwiązanie, które pozwala użytkownikom serwisu komunikować między sobą za pomocą wiadomości, bez korzystania z zewnętrznych skrzynek pocztowych i adresów e-mail. Możliwość korzystania z wewnętrznej poczty serwisu ma każdy zalogowany użytkownik. Odnośnik Wiadomości, kierujący do skrzynki pocztowej użytkownika, znajduje się menu użytkownika w prawym, górnym rogu strony.  Posiada ona trzy zakładki: Odebrane,Wysłane i Nowa wiadomość. W zakładce Odebrane znajdują się wszystkie wiadomości, które użytkownik otrzymał. W zakładce Wysłane – wszystkie, które wysłał do innych użytkowników serwisu. W zakładce Nowa wiadomość znajduje się okno nowej wiadomości. Aby wysłać wiadomość należy wypełnić pola:

·        Do:   - wpisując nazwę użytkownika, adresata wiadomości,

·        Temat:  - określając hasłowo, czego dotyczy wiadomość

·        Treść: - wpisując treść wiadomości

a następnie kliknąćWyślij.

O każdej nowej wiadomości w skrzynce odbiorczej użytkownik informowany jest mailowo oraz za pomocą powiadomienia, które wyświetla się po zalogowaniu w serwisie.

Ponadto wiadomości do użytkowników serwisu można wysyłać na dwa inne sposoby:

·        Otwierając profil wybranego odbiorcy i klikając w odnośnik „Wyślij wiadomość”.

·         Klikając w odnośnik Wyślij wiadomość do pracodawcy, znajdujący się w oknie przeglądu każdego zlecenia.

 

Komentarze i oceny

 

Oceny i komentarze dodawać można od momentu zakończenia transakcji, czyli wyboru zleceniobiorcy lub dostawcy materiałów. Najlepiej tuż po zakończeniu działania, będącego przedmiotem zlecenia. Możliwość wystawienia oceny i dodania komentarza mają obie strony zaangażowane w transakcję, zleceniodawca i zleceniobiorca.

 

Jest to bardzo ważna funkcja serwisu, umożliwiająca społeczności użytkowników dzielenie się doświadczeniami. Dzięki systemowi ocen i komentarzy, osoba która ma do zlecenia pracę dowie się, jak określeni wykonawcy wywiązali się z poprzednich zleceń. Zleceniobiorca zaś, z opinii innych wykonawców, uzyska informację, jak układa się współpraca z danym zleceniodawcą. Taka wzajemna pomoc sprawia, że korzystanie z serwisu staje się łatwiejsze i bezpieczniejsze.

 

Zleceniodawca wystawia komentarz klikając w polecenie Wystaw komentarz w folderze Zakończone, na stronie Moje aukcje, do której odnośnik znajduje się w menu użytkownika  w prawym, górnym rogu strony. Komentarz składa się z opisu oraz ogólnej kwalifikacji: pozytywny lub negatywny. Zleceniobiorca, zwycięzca aukcji, wystawia komentarz klikając w polecenie Wystaw komentarz w zakładce Wygrane na stronie Moje aukcje. Otrzymane komentarze pojawiają się w publicznych profilach użytkowników.

 

Profil użytkownika, profil firmy

 

Profil użytkownika to ogólnodostępna strona, którą może zobaczyć każdy gość odwiedzający serwis. Dostęp do swojego profilu z możliwością edycji danych użytkownik uzyskuje klikając w odnośnik Ustawienia w menu użytkownika. Profil innego użytkownika można obejrzeć po kliknięciu w jego login. Strona profilu ma adres http://www.zlecprace.pl/user/id/login użytkownika. W publicznym profilu użytkownika znajdują się następujące informacje:

Login użytkownika – podana przy rejestracji nazwa użytkownika

Ikona użytkownika– wizualny znak użytkownika w serwisie, np. zdjęcie lub logo firmy

Dane firmy – nazwa, NIP, REGON, dane teleadresowe

Opis: opis działalności użytkownika

Komentarze– otrzymane komentarze

Galeria realizacji– zdjęcia dodane przez użytkownika

Informacje statystyczne– liczba odsłon profilu, data rejestracji użytkownika  w serwisie, data jego ostatniej wizyty

 

Większość informacji podawana jest przez użytkowników dobrowolnie, jeśli użytkownik ich nie zamieści, odpowiednie pola w jego profilu pozostaną puste. Wypełnienie wszystkich pól informacyjnych zwiększa atrakcyjność profilu użytkownika dla potencjalnych zleceniodawców i podnosi poziom jego wiarygodności.

 

Menu użytkownika

 

 

Menu użytkownika dostępne jest po zalogowaniu się w serwisie i znajduje się w prawym, górnym rogu strony. Posiada ono cztery pozycje: Wiadomości,Moje aukcje, Galeria,Ustawienia.

 

Wiadomości – tutaj znajduje się skrzynka pocztowa użytkownika, a w niej trzy foldery: Odebrane, Wysłane i Nowa wiadomość. Kiedy w skrzynce znajdują się nieprzeczytane wiadomości, ich liczba jest widoczna w menu głównym, użytkownik zaraz po zalogowaniu się w serwisie widzi, że otrzymał np. 1 wiadomość.  

 

Moje aukcje – tutajznajdują się informacje o wszystkich aukcjach, w których użytkownik bierze udział jako zleceniodawca lub zleceniobiorca. Na stronie są cztery zakładki: Wystawione, Wygrane, Zakończone, Obserwowane.

 

W zakładce Wystawione znajduje się lista aukcji, których użytkownik jest autorem. Użytkownik może tu zakończyć swoją aukcję lub zmienić jej opis.

 

W zakładce Wygrane znajduje się lista aukcji, w których użytkownik wystawił swoją ofertę i zwyciężył, zdobywając zlecenie. Obok nazwy każdej wygranej aukcji znajduje się polecenie Wystaw komentarz, za pomocą którego użytkownik wystawia ocenę zleceniodawcy.

 

W zakładce Zakończone znajduje się lista zakończonych aukcji, których autorem jest użytkownik. Obok nazwy każdej aukcji znajduje się polecenie Wystaw komentarz, za pomocą którego użytkownik wystawia ocenę zwycięzcy swojej aukcji, zleceniobiorcy.

 

W zakładce Obserwowane znajdują się aukcje, których przebiegiem użytkownik jest zainteresowany. Aukcję dodaje się do obserwowanych klikając znajdujące się w widoku danej aukcji polecenie Dodaj do obserwowanych.

  

Galeria –  tutaj użytkownik może dodawać nowe zdjęcia do profilu, przeglądać wszystkie uprzednio dodane, a w razie potrzeby skorzystać z polecenia Usuń, aby usunąć zdjęcie, którego nie chce dłużej publikować.

 

Ustawienia – na stronie ustawień użytkownik może edytować i uzupełniać dane, które podał rejestrując się w serwisie, a które widoczne są w jego publicznym profilu. Może tu również dodać swojego avatara, czyli znak graficzny, który będzie elementem jego wirtualnej tożsamości. Może to być na przykład logo firmy. W ustawieniach znajduje się również funkcja zmiany hasła.

 

Usuwanie konta

 W celu usunięcia konta należy wysłać email do administratora z taką prośbą.(info@zlecprace.pl )

Ważne jest  aby prośba pochodziła z adresu email  który służył do założenia konta lub zarejestrowanego w systemie zlecprace.pl

 

Kontakt z administratorem

 

Kontakt z administratorem serwisu :

info@zlecprace.pl

 

Nasi partnerzy: Pasieka dziki miód